18. mars 2019
Best i Norden på tilfredshet blant gjester og ansatte

Quality Hotel Pond på Forus har de mest tilfredse gjestene og ansatte av alle kjedens hoteller i Norden. Det er ingen tvil om at det skjer noe spesielt i den brune designperlen på Forus.

Quality Hotel Pond på Forus har de mest tilfredse gjestene og ansatte av alle kjedens hoteller i Norden. Det er ingen tvil om at det skjer noe spesielt i den brune designperlen på Forus.

I januar 2019 ble Quality Hotel Pond kåret til årets “Joy of Life”-hotell på Nordic Choice Hotels‘ årlige Vinterkonferanse. Samtlige av kjedens hoteller i hele Norden blir kontinuerlig vurdert på tilfredshet blant gjester og ansatte, og nå scoret hotellet på Forus best i begge kategorier.

“Under ledelse av Ingrid Lie, skapes det unike gjesteopplevelser, som igjen er et resultat av svært fornøyde ansatte”, skriver hotellet i en pressemelding.

«Etter at vi i 2017 fikk en egen “Culture Ambassador”, med hovedfokus på å systematisk jobbe med og spre kulturen på hotellet, ser vi positive resultater. Flere av de ansatte har vært med fra oppstarten, noe som gjør at de kjenner hotellet og gjester godt. Gjestene vektlegger nok mest at de blir gjenkjent, ofte med navn, og at det er høyt under taket, på alle måter. Vi har hatt gjester som har bodd her helt fra starten, og som verdsetter vår personlige service og glimt i øyet. Gode driftsrutiner som de ansatte er med på å bestemme, er også noe vi setter veldig høyt. Jeg opplever at alle har eierskap til jobben sin og er delaktig i idéprosesser til hva vi kan gjøre på hotellet – i tillegg til en god dose humor», sier hotellsjefen selv.

Hotellet bruker ulike verktøy for hyppig å ta pulsen på både ansatte og gjester. Dette sikrer rask identifisering av eventuelle utfordringer og forhold som bør forbedres.

Og det er tydelig at de ansatte på Quality Hotel Pond føler seg sett og verdsatt.

“Ingrid er den type leder som drar lasset og gjør det lille ekstra for både gjestene og de ansatte. Hun tar gjerne på seg floorcrew-uniform og hjelper til om det trengs. Hun er opptatt av hver minste detalj i alle avdelinger, og det er det som gjør henne unik. I tillegg er hun strukturert, noe som både gjester og ansatte setter pris på», sier Peter Andreas Djupevåg, stage crew på Quality Hotel Pond.

Den positive utviklingen fortsetter i 2019. I januar og februar har kundetilfredsheten økt med henholdsvis 4,5 og 14 prosentpoeng mot fjoråret. Hvert halvår tas det også pulsen på hvordan de ansatte har det på jobb, og Quality Hotel Pond klarte hele 100% tilfredshet høsten 2018.

Resultatene høster anerkjennelse både regionalt og sentralt i kjeden.

«Det er er spesielt sterke tall», medgir Lars Roalkvam, regionsansvarlig i Quality Hotel, Region Stavanger; «Ledelse handler om mennesker, og vil alltid handle om mennesker. Det beviser Ingrid gjennom den strålende jobben hun gjør hver eneste dag, med og for sine kolleger, og ikke minst overfor våre gjester. Hotellet ligger helt på toppen blant Nordic Choice sine hoteller på disse målingene. Det å ha lagspillere som Ingrid og hennes team, å se resultatene som skapes, gjør meg utrolig stolt», sier han.

«Quality Hotel Pond med Ingrid i spissen har vist fantastiske resultater det siste året og er en sann inspirasjonskilde for oss alle», sier Fredrik Ekelund, Senior Vice President, Quality Hotel.

Quality Hotel™ er en av Nordens største hotellkjeder, med over 60 konferanse- og familiehotell spredt utover Norge, Sverige og Danmark. Alle hotellene er sertifiserte etter bærekraft standarden ISO 14001. Quality Hotel er en del av Nordic Choice Hotels og markedsfører restaurantene i Brasserie X. Les mer om Quality Hotel på www.choice.no/.se/.dk